보다 체계적인 강의 실행에 관한 무용 교수학습 방법을 연구하여 문화예술교육사의 학습자 연령대에 맞춘 무용교육 지도 역량을 강화하는데 목적이 있다. 이를 위하여 무용교육의 기본 개념과 무용교육 방법론, 무용교육의 평가방법, 그리고 무용교육 수업모형을 탐구한다. 또한 우리나라와 외국의 무용교육 경향 그리고 유명한 무용교육 학자들의 교육 이론 등을 개괄적으로 살펴보고 문화예술교육사로서 무용교육에 대한 폭넒은 지식과 안목을 가지도록 한다.
교과목해설(영문)
The purpose of the project is to strengthen the teaching ability of the history of culture, arts and education to suit the learner's age by studying the method of teaching dance on more systematic teaching practice. To this end, the basic concept of dance education and the methodology of dance education, the evaluation method of dance education, and the model of dance education are explored. In addition, the government should comprehensively examine dance education trends in Korea and other foreign countries, and education theories of renowned dance education scholars, and have extensive knowledge and insight on dance education as a cultural and arts education history.