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김동근
  • 학위: 박사
  • 연구실 : (G관)제1공학관 (G315)
  • 연락처 : 02-2287-5431
  • 세부전공 : 생체공학(정보통신)전공
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학위
  • 박사, 연세대학교 생체공학협동과 (세부전공 : 생체정보공학), 200802
  • 석사, 연세대학교 의료정보시스템 (세부전공 : 의료정보시스템), 200302
  • 학사, 상명대학교 정보통신학 (세부전공 : 정보통신), 200102
경력
  • 산학협력단장, 상명대학교, (2016.02~2018.05)
  • 부교수, 상명대학교 휴먼지능정보공학과, (.~ )
  • 소장, 상명대학교 지능정보기술연구소, (.~ )
  • 활동, 대한의료정보학회, 한국감성과학회, 한국정보통신학회, (.~ )
논문
  • 도시 단위를 구성하는 건물별 스마트 도시 전력 에너지 모니터링 시스템 개발, 디지털콘텐츠학회논문지, 201908
  • Stress classification model for DBN based mental healthcare management using the KNHANES VII-2, Basic & Clinical Pharmacology & Toxicology, 201908
  • Real-Time Mobile Emotional Content Player Using Smartphone Camera-Based PPG Measurement, Mobile Information Systems, 201905
  • Arousal, Valence and Liking Classification Model Based on Deep Belief Network and DEAP Dataset for Mental Healthcare Management, Basic & Clinical Pharmacology & Toxicology, 201903
  • Posture Classification Model Based on Machine Learning for Guiding of Squat Exercises, Basic and Clinical Pharmacology and Toxicology, 201903
  • Development of Squat Posture Guidance System Using Kinect and Wii Balance Board, Journal of information and communication convergence engineering, 201903
  • The mobile applications based on visionobject detections for classifying of endangered parrot species using the CNN deep model, Basic&ClinicalPharmacology&Toxicology, 201812
  • Arousal and Valence Classification Model Based on Long Short-Term Memory and DEAP Data for Mental Healthcare Management, Healthcare Informatics Research, 201810
  • A MICCA-Based Clustering System for Rodent and Lagomorph Species Gene Sequence Clustering and Habitat Tracking, BASIC CLINICAL PHARMACOLOGY TOXICOLOGY, 201809
  • Non-contact autonomic nervous system response measurement for psychiatric trauma treatment, BASIC CLINICAL PHARMACOLOGY TOXICOLOGY, 201809
  • Comparative analysis of affective and physiological responses to emotional movies, HUMAN-CENTRIC COMPUTING AND INFORMATION SCIENCES, 201805
  • LSTM을 이용한 웹기반 수용가별 전력수요 변동성 평가시스템, 한국정보통신학회논문지, 201804
  • EMOTIONAL LIGHTING SYSTEM ABLE TO EMOTION REASONING USING FUZZY INFERENCE, Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 201803
  • 스마트 웨어러블 디바이스를 이용한 모바일 기반 사용자 피로도 측정 시스템 개발, 한국정보통신학회논문지, 201712
  • 오피니언마이닝을 이용한 사용자 맞춤 장소 추천 시스템, 한국정보통신학회논문지, 201711
  • Development of a Stress Classification Model Using Deep Belief Networks for Stress Monitoring, Healthcare Informatics Research, 201710
  • 스마트매트와 카메라 센서를 이용한 가상현실 체험형 운동게임 시스템 설계 및 구현, 한국정보통신학회논문지, 201612
  • Excergame system based vision and smart mat for elders to improve balance sense and recognition ability, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201612
  • 스마트워치의 휠 인터페이스를 이용한 스마트 감성 조명 제어, 한국정보통신학회논문지, 201608
  • 개인 감성정보를 이용한 협업 필터링 기반 장소 추천 서비스 설계 및 구현, 한국정보통신학회논문지, 201608
  • NoSQL based web service system for sharing of emotion information in cloud computing, International Journal of Software Engineering and its Applications, 2016
  • 스마트폰 카메라의 영상 속성에 따른 맥파 신호 평가, 한국정보통신학회논문지, 201504
  • KINECT, PC, 안드로이드 기반 휴머노이드 로봇간의 상호 연동을 이용한 교육용 게임콘텐츠 시스템 설계 및 구현, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201503
  • Mediating individual affective experience through the emotional photo frame, Journal of Ambient Intelligence and Smart Environments, 201501
  • A Framework for the Creating, Expressing and Sharing of User’s Emotion, International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering, 201401
  • 사용자의 감성을 유도하는 실시간 반응형 감성 이미지 콘텐츠 플레이어 시스템 개발, 한국정보통신학회, 201401
  • 사용자의 위치정보와 감성정보를 이용한 RESTful방식의 감성공유 시스템 , 한국정보통신학회, 201401
  • interactive Emotional Lighting System using Physiological Signals, IEEE Transactions on Consumer Electronics, 201311
  • Brain function connectivity analysis for recognizing different relation of social emotion in virtual reality, Human-Computer Interaction LNCS, 201310
  • Emotion Sharing with the Emotional Digital Picture Frame, Human-Computer Interaction LNCS, 201310
  • 2차원과 3차원 감성영상콘텐츠가 사용자의 감성 변화에 미치는 효과에 관한 연구, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201209
  • 오픈 소스 라이브러리 기반 감성 게임 엔진및 교감형 감성 게임 콘텐츠, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201209
  • SNS 사용자의 관계유형에 따른 사회감성 모델의 타당화 분석, 감성과학, 201206
  • 생체신호를 이용한 XML기반 실시간 감성정보공유 시스템, 한국정보기술학회논문지, 201203
  • 개인화 프로세스를 적용한 실시간 감성인식 기술, 감성과학, 201203
  • 감성 게임 프레임워크를 위한 휴대형 감성인식 인터페이스 단말기 설계, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201112
  • Interactive Emotional Content Communications System using Portable Wireless Biofeedback Device, IEEE TRANSACTIONS ON CONSUMER ELECTRONICS, 201111
  • Emotional intelligent contents: Expressing user's own emotion within contents, Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics), 201111
  • Integrated mobile terrestrial digital multimedia broadcasting player compliant with the T-DMB, CMMB. and ISDB-T standards, IEEE Consumer Electronics, 201005
  • Novel A/V Synchronization Method for Portable T-DMB Players Supporting BIFS, IEEE TRANSACTIONS ON CONSUMER ELECTRONICS, 20091116
지식재산
  • 고품질LED조명제어소프트웨어, 김보람,서덕희, 20171127
  • 스마트폰 카메라를 이용한 심박 인식에 따라 반응하는 멀티미디어 플레이어, 김동근 이해나, 20141201
학술발표
  • Deep Learning based Stress Classification Model for Mental Tele-Healthcare Stress Monitoring using The Seventh Korea National Health and Nutrition Examination Survey (KNHANES VII -2) Dataset, Australasian Telehealth Society, 20191022
수상
  • 우수심사위원상, 대한의료정보학회, 201606
프로젝트
  • 가상현실(VR)착용형기기의 인체유해성문헌조사 및 임상실험분석연구(연구책임), 한국산업기술시험원, (2017.~2017.)
  • 개인감성관리 및 정신건강증진을 위한 복합생체신호를 이용한 딥러닝 기반 감성분류 및 정신건강 이상 징후 예측 모델 개발(연구책임), 한국연구재단, (2017.~2017.)
  • 고령자 균형감각 증진 및 치매 예방을 위한 Natural User Interface 기반 체험형 운동 게임(Exergame) 기술 개발(연구책임), 한국스포츠개발원, (2015.~2015.)
  • 사용자의 상황정보를 이용한 감성 교감형 고품질 LED 조명 제어 시스템 개발(연구책임), 중소기업청, (2015.~2015.)
  • 일반인의 정신적 웰니스 증진을 위한 생체신호의 측정, 평가를 영상정보 기반으로 전환하는 ICT 융합 응용기술 개발(연구책임), 산업통상자원부, (2013.~2013.)
  • 실시간 감성정보 공유 시스템 개발(연구책임), 한국연구재단, (2013.~2013.)
  • 센싱기반 감성서비스 모바일 단말 기술개발(연구책임), 지식경제부, (2012.~2012.)
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