"게임 엔진 애니메이션" 수업은 게임 엔진 환경 내에서 애니메이션을 적용하는 특정 기술과 원리에 중점을 두며, 게임 개발에서 전통적인 애니메이션 기술과 실시간 애니메이션의 기술적 요구 사항 간의 격차를 해소하기 위한 교과목. 학생들에게 게임 엔진에서 애니메이션을 생성, 구현 및 최적화하는 기술을 제공하여 게임과 애니메이션에서 실시간 렌더링에 효과적이고 효율적인 작업 능력을 가르치기 위한 교과목
교과목해설(영문)
The "Game Engine Animation" class, typically offered in the second year of an animation program, focuses on the specific techniques and principles of animating within a game engine environment. This course is designed to bridge the gap between traditional animation skills and the technical requirements of real-time animation in game development. To provide students with the skills to create, implement, and optimize animations in a game engine, ensuring they are effective and efficient for real-time rendering in games and animations.